23948sdkhjf

Ny markeds-undersøgelse om miljørigtig hygiejne

Fødevarevirksomheder mangler viden, mener leverandør
FHS Scandinavia, der har arbejdet med fødevarehygiejne siden 1999, går nu i gang med en ny markedsanalyse. Den sætter særligt fokus på miljørigtige løsninger og hygiejne uden kemi.

- Vi kan se en stærkt stigende interesse for miljøvenlige og kemikaliefri løsninger, men vi ser desværre også, at mange af de fødevareproducerende virksomheder har meget forskellig og begrænset viden om mulighederne, siger key account manager Bjørn Parelius fra FHS.

Markedsundersøgelsen søger ikke mindst svar på, hvad årsagerne er til, at der er stor interesse, men stadig en begrænset viden.

- Er det på grund af skepsis, dårlige erfaringer, at leverandørerne ikke informerer – eller måske blot fordi man har svært ved at overskue den teknologiske udvikling inden for området?, spørger Bjørn Parelius.

- Vi vil tage pulsen på fødevareproducenternes viden og eventuelle erfaringer samt planer om miljøvenlige hygiejne øsninger, men vi vil først og fremmest give denne viden om andres erfaringer til alle, der har lyst og interesse. Når man deltager i analysen, får man resultater for hele undersøgelsen tilsendt, så man kan sammenligne med, hvordan ens egen virksomhed står i forhold til andre. Med andre ord tager vi ikke bare pulsen på emnet bredt set – men også så de virksomheder, der deltager, kan tage pulsen på deres egen virksomhed i forhold til andre i branchen, nævner han.

Markedsundersøgelsen sættes i gang ved denne uges FoodTech-messe i Herning.

Vil man deltage, kan man også skrive til info@fhsscandinavia.com og få til sendt et spørgeskema uforpligtende.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126