23948sdkhjf

Carmo Food brager frem på toplinjen

Kødleverandøren har igen "tilfredsstillende" bundlinjesucces, men kun i Norden
Den nordjyske kødgrossist Carmo Food løftede i regnskabsåret 2017/18 omsætningen til over en halv milliard kroner, fordelt på de to selskaber Carmo Food Nordic og Carmo Food International.

Sidstnævnte, der rummer nye markeder i Asien, døjer dog fortsat med at give noget på bundlinjen, hvor også den langt mere succesfulde nordiske gren er gået tilbage. Det viser de to selskabers netop offentliggjorte regnskaber.

Hos Carmo Food Nordic er nettoomsætningen steget fra 364 millioner kroner året før til nu 431 millioner. Men årets resultat efter skat dykkede fra 8,4 til 6,5 millioner.

Hos Carmo Food International steg nettoomsætningen fra 100 millioner til 117 millioner kroner. Resultatet gik i seneste regnskabsår i et minus på 103.000 kroner, hvor der året før var et plus på 232.000.

Investeringer
Om det lavere resultat hos Carmo Food Nordic skriver ledelsen i regnskabet, at det især kan især henføres til øgede investeringer i medarbejderressourcer, hvilket
allerede kan ses på aktiviteten i begyndelsen af 2018/19.

Årets resultatet i den del af virksomheden er ifølge ledelsen tilfredsstillende, mens resultatet hos Carmo Food International anses som uilfredsstillende.

At forventningerne ikke er indfriet i International-grenen skyldes angiveligt især, at der er investeret i adskillige medarbejdere til fremtidigt salg.

- Endvidere har vi investeret i etablering/åbning af nye markeder. Det har medført øget fokus på oplæring, og i øvrigt øgede personaleomkostninger, hvilket har
påvirket resultatet negativt. Ovenstående investeringer forventes at styrke selskabet betragteligt, hvilket udviklingen i Q1 18/19 også viser, hedder det i ledelsens bemærkninger.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127