23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Brdr. Hartmann ser lyst på fremtiden

Med en stigende omsætning for 2010 og lanceringen af en ny strategi for de kommende fem år er emballageproducenten godt rustet til kommende udfordringer.

Brdr. Hartmann præsenterede i denne uge årsrapporten for 2010, som kunne vise en stigning i omsætningen på over 100 mio. kr. i forhold til 2009, så den sidste år lød på 1.483 mio. kr.





Driftsresultatet lød på 73 mio. kr., og dermed indfriede selskabet sine egne forventninger.





Dødsfald krævede ny organisation

For næsten præcis et år siden afgik daværende bestyrelsesformand Erik Højsholt

ved døden

, og Brdr. Hartmann har siden brugt ressourcer på at få organisationen på plads.





Den ny ledelse var på plads i 2. halvår af 2010, og på den ordinære generalforsamling blev direktør Agnete Raaschou-Nielsen, direktør Walther Vishof Paulsen, advokat Peter-Ulrik Plesner og direktør Niels Hermansen genvalgt til bestyrelsen, mens adm. direktør Jørn Mørkeberg Nielsen blev valgt som nyt medlem af bestyrelsen.





Ny strategi skal sikre konstant vækst

Til trods for de fortsat stigende råvarepriser forventer Brdr. Hartmann, at 2011 byder på en omsætning på niveau med 2010, mens driftsresultatet forventes at nå 105-125 mio. kr.





En af de primære årsager til optimismen er strategien ”Competitive edge – driving growth”, som over flere faser skal styrke og optimere virksomheden til fremtidens udfordringer.





På den baggrund forventer Brdr. Hartmann at sikre en konstant fremtidig overskudsgrad på mellem 7 til 10 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093