23948sdkhjf

Ny trend: Køb en palleløfter på Black Friday

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Black Friday er ved at blive en trend i salget fra virksomhed til virksomhed

Forbrugerne er i fokus på Black Friday, hvor alt fra undertøj til køkkenudstyr bliver solgt med rabat. En ny undersøgelse fra DI Handel viser imidlertid, at Black Friday også er ved at blive populært i handlen mellem virksomhederne.

Ifølge undersøgelsen holder godt 12 pct. af DI Handels medlemmer business-to-business (B2B) Black Friday, hvor fokus er at øge salget til andre virksomheder. Undersøgelsen baserer sig på en rundspørge til 147 medlemsvirksomheder.

Ifølge Annette Falberg, der er branchedirektør i DI Handel, viser undersøgelsen, at Black Friday så småt er på vej til at blive en del af B2B-universet.

- Black Friday kan være en lejlighed til at øge salget og få nye kunder. Jeg tror, at det kan blive endnu større. I sidste ende er virksomhedernes indkøbere jo præcis lige så interesserede i en god handel, som forbrugerne er, siger Annette Falberg.

Hva’ med en palleløfter?
En af de virksomheder, der er hoppet med på Black Friday-bølgen, er Still Danmark, der sælger alt inden for gaffeltrucks og lagerteknik.

- Vi gjorde det første gang sidste år med succes. Derfor har vi givet den en ekstra tand i år, fortæller distriktchef Mathias Henningsen.

Han fortæller, at de i år skruer op for markedsføringen online og i nyhedsbreve og har særlige tilbud på palleløftere, el-pallevogne og stablere. Når det netop er de produkter, som sælges, skyldes det, at de er forholdsvis standard og ikke skal tilpasses den enkelte virksomhed.

- Det skal være teknisk relativt simple ting, som vi sælger på Black Friday. Det nytter ikke at sælge en gaffeltruck, der ofte er matchet op på unikke behov hos kunderne, siger Mathias Henningsen, der forventer, at salget på dette års Black Friday vil blive væsentlig over sidste år.

Black Friday er kommet for at blive
Forventningerne til øget salg afspejles også i DI Handels undersøgelse, hvor cirka hver tredje virksomhed forventer at øge deres salg med over 10 pct. i forhold til 2017. Hele ni ud af ti virksomheder siger da også, at de forventer at gentage Black Friday til næste år.

Branchedirektør i DI Handel, Annette Falberg, tror også på, at der er mere at komme efter ved en målrettet og velovervejet Black Friday-indsats fra virksomhederne.

- Der er masser af potentiale. Og heldigvis så viser analysen også, at ud over markedsføring giver det økonomisk rigtig god mening for over 60 pct. af vores virksomheder, siger Annette Falberg.

Hold dig opdateret med Food Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Beiers chokolader hårdt ramt af solen

Toms Gruppen mistede næsten 10 millioner

Landmad.dk får comeback

Sultne kinesere sender slagterier på overarbejde i påsken

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Søstjerner kan blive næste ingrediens i fiskeolie-piller

Nyhedsbrev

Skagenfood: Salget steg, men overskuddet faldt

Online Avis Arkiv

Bryghus giver bærproducent store drømme

Medie: Dagrofa har tabt over 600 millioner

- Det koster at rydde op, siger ny topchef

København lancerer ny, ambitiøs fødevarestrategi

Forkerte kerner endte i hvidkålssalat

Valsemøllen er på opkøbsjagt

Mille Food på vej med tre nye produkter

Hungry.dk satser på hurtigt at overhale Just Eat

Ugens grin: Utilfredsstillende indsats

Årets første danske jordbær på hylderne i dag

De mange solskinstimer i april har skudt gang i den danske jordbærsæson

Kartoffelimperium får ny mand i front

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Stryhns debuterer som øko-producent

Ny aftale på plads for slagteriet på Bornholm

Kølevirksomhed investerer millioner

Hov - der var gluten i glutenfri fisk

Nyt food cluster er en realitet

Crowdfunding: Halv million til Vilsund Blue på 21 minutter

Sildekrig: Fyn og Bornholm strides om ’Christiansø’

Sushi-kæde lukker for at redde havet

Mayonnaise ramt af skimmelvækst

Økologiske marker fylder snart lige så meget som Fyn

Ris med risiko for insekter

Appetit på yoghurt og ost trækker salget op

Kaffekædestifter køber investorer ud

FødevareBanken og Thise Mejeri slår pjalterne sammen

Øko-salg vokser i dobbelt tempo i Rema 1000

Delika ramt af metal i kylling

"Dansk Kalv" skal være bæredygtig

Nyt bryghus lader Facebook-følgere få indflydelse

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Se hvad Kärchers SGV dampsugere kan gøre for dig !

Hop op i HCS lastbilen og besøg BIO CITY

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Ny svingkran efter påske?

Key Account Manager, der brænder for løsningssalg, søges til gazelle virksomhed

Spændende foredrag og generalforsamling i Nordjysk FødevareErhverv

Gratis webinar: Få et større overskud ved hjælp af en cloud-baseret løsning til ruteoptimering

User Management Component i Siemens TIA-portal V15

CLAMPEX ® Spændelementer fra KTR

Har du brug for en robust statisk glidestangsvægt?

Filterteknik A/S er blevet AAA-ratet

EOT Electronics of Tomorrow

Ara-El ApS: Finder Serie 67 relæer

Standarder og lovgivning – hvordan hænger det sammen?

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

KJV og Flextek inviterer til EMO messe

Branchen samles i Odense den 7. juni

Flangekoblinger til forbrændingsmotorer

SERVI DORYL forhandles af Salicath ApS

KL Automatik bygger om

DesignSpark passerer 750.000 medlemmer

Netværks- og Energiseminar med virksomhedsbesøg

AB Jensen Maskinfabrik holder rejsegilde!

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Send til en kollega

0.18