23948sdkhjf

Ny trend: Køb en palleløfter på Black Friday

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Black Friday er ved at blive en trend i salget fra virksomhed til virksomhed

Forbrugerne er i fokus på Black Friday, hvor alt fra undertøj til køkkenudstyr bliver solgt med rabat. En ny undersøgelse fra DI Handel viser imidlertid, at Black Friday også er ved at blive populært i handlen mellem virksomhederne.

Ifølge undersøgelsen holder godt 12 pct. af DI Handels medlemmer business-to-business (B2B) Black Friday, hvor fokus er at øge salget til andre virksomheder. Undersøgelsen baserer sig på en rundspørge til 147 medlemsvirksomheder.

Ifølge Annette Falberg, der er branchedirektør i DI Handel, viser undersøgelsen, at Black Friday så småt er på vej til at blive en del af B2B-universet.

- Black Friday kan være en lejlighed til at øge salget og få nye kunder. Jeg tror, at det kan blive endnu større. I sidste ende er virksomhedernes indkøbere jo præcis lige så interesserede i en god handel, som forbrugerne er, siger Annette Falberg.

Hva’ med en palleløfter?
En af de virksomheder, der er hoppet med på Black Friday-bølgen, er Still Danmark, der sælger alt inden for gaffeltrucks og lagerteknik.

- Vi gjorde det første gang sidste år med succes. Derfor har vi givet den en ekstra tand i år, fortæller distriktchef Mathias Henningsen.

Han fortæller, at de i år skruer op for markedsføringen online og i nyhedsbreve og har særlige tilbud på palleløftere, el-pallevogne og stablere. Når det netop er de produkter, som sælges, skyldes det, at de er forholdsvis standard og ikke skal tilpasses den enkelte virksomhed.

- Det skal være teknisk relativt simple ting, som vi sælger på Black Friday. Det nytter ikke at sælge en gaffeltruck, der ofte er matchet op på unikke behov hos kunderne, siger Mathias Henningsen, der forventer, at salget på dette års Black Friday vil blive væsentlig over sidste år.

Black Friday er kommet for at blive
Forventningerne til øget salg afspejles også i DI Handels undersøgelse, hvor cirka hver tredje virksomhed forventer at øge deres salg med over 10 pct. i forhold til 2017. Hele ni ud af ti virksomheder siger da også, at de forventer at gentage Black Friday til næste år.

Branchedirektør i DI Handel, Annette Falberg, tror også på, at der er mere at komme efter ved en målrettet og velovervejet Black Friday-indsats fra virksomhederne.

- Der er masser af potentiale. Og heldigvis så viser analysen også, at ud over markedsføring giver det økonomisk rigtig god mening for over 60 pct. af vores virksomheder, siger Annette Falberg.

Hold dig opdateret med Food Supply DK
Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

De laver vand om til vegansk ost

Flere drikker Coca-Cola: Overskuddet stryger i vejret

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Tican vil hyre 50 ekstra medarbejdere

Flere grise og mere afsætning i Asien

Fastfoodkæde dømt for diskrimination

Restauratør venter bare på at gå konkurs

Nyhedsbrev

300 nye produkter på Lidls hylder

Online Avis Arkiv

Tefcold: Vi er totalt ukendte i Danmark

Lille bryghus flytter for at vokse sig meget større

Nestlé omsatte for 600 milliarder i 2018

Danmark er verdensmestre i forbrug af økologisk mad

Danmark udbygger sit forspring som landet med størst økologisk markedsandel, viser nye globale økotal

Dyrere øl sender Heinekens salg i vejret

Hollandske Heineken, der er verdens næststørste bryggeri, havde fremgang i alle verdens regioner i 2018

Kampen om højtuddannede tager til

DK-Foods fortsætter med at skovle millioner ind

Rekordindtjening i forlænget regnskabsår efter salg til Tulip

Sådan er fødevarebranchen markant ændret om fem år

IBM har kigget i krystalkuglen

Naturli' Foods på vej med 10 nye produkter i år

Joe & The Juices stifter stopper

Kaspar Basse afløses af sin næstkommanderende

Ejerledelse til salg: Få tiden på din side

Hanegal-stiftere vil bygge ny fabrik til 25 millioner

Den skal fremstille økologiske planteproteiner

Verden er vild med dansk økologi

Webseere kan være med i et sanseforsøg

Succes: Cateringfirma overtager igen en kantine

Ny formue klar til Too Good To Go

Bryghus gør klar til at flytte

Fødevarepriser trækker dansk prisniveau op

Coop glad for emballage-stramning

DM i Skills skal tilbage til København

Tenax tilbagekalder sild

Spørg om jura: Skal arbejdsgiver betale behandling af diskusprolaps?

Ejerledelse til salg: Slip roret før du slipper virksomheden

Ejerledelse til salg: En udfordring, der ikke kommer igen

Rugbrød i comeback: - Utroligt, at der skulle en shitstorm til

Small Batch Brewery bliver større

Danmark får et feta-rap over nallerne

Wefood fordoblede omsætningen

1

Coop skifter kødbakkerne ud med genbrugsplast

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Slangepumpe fra Axflow gør rensningsanlæg mere effektivt

Branson lancerer en ny generation af ultralydssvejsere

Fiberlasere fra IP Maskiner A/S

Vi redder dit liv med sikkerhed

Mød PALOMAT® på LogiMAT 2019

EFSEN er nomineret til ICE Awards 2019 - Stem på den banebrydende teknologi ICAD®

Energiforbrug reduceres markant med softstarter fra SMC

PCSCHEMATIC Automation: Avanceret kursus (27/2-28/2 2019)

Eksplosionsikret stik og udtag fra Marechal

NYHED – Good For Food rengøringsudstyr

Dansk Procesventilation har installeret fødevareegnet rengøringsløsning hos brødproducent

Har du husket dit LOGIN?

Flere hundrede liters Adblue tanke

Dorner er blevet UR+ Partner

Emballage med Valentins-budskab

Flemming fejrer 25 år som »Brandmand« i EL:CON

Tørtløbende klovakuumteknologi som effektiv basis ved produktionen af folie

Fra Manicus Teknik præsenteres KTR vind power teknologi

Konkurrence for studerende: Hvad er din vildeste idé til fremtidens grønne smart-cities?

Dagsprisen på Gaspoint Nordic

Uden sammenligning – markedets mest fleksible flaskerejser

Kom på besøg hos Gravlund Industrigummi A/S

Lenze servomotorer og motion control i fuldautomatisk produktion af teglste...

JUMO dTRANS T08 xx - Temperaturtransmitter Slim line serie 6 mm

Lad os introducere ICAD® til UV LED på ICE Europe den 12 – 14 marts

Send til en kollega

0.158