23948sdkhjf

Alkoholfri øl er Carlsbergs nye guldåre

Én alkoholfri kan give samme gevinst som seks almindelige
Selv om alkoholfrie øl fortsat udgør et relativt lille marked, der på global basis omfatter cirka to procent af den samlede volumen, er der tale om et marked, som den danske bryggerikoncern Carlsberg henter solide profitter på.

I lande med høje alkoholafgifter, eksempelvis Rusland og Sverige, bidrager de alkoholfrie øl således med langt større gevinster end almindelig øl. Det skriver Finans.

- På grund af alkoholafgifterne skal vi nogle steder sælge seks almindelige pilsnere for at lave samme penge, som når vi sælger én alkoholfri øl. Alt efter afgifterne er forholdene forskellige. Men jeg vil ikke afvise, at det er en god forretning allevegne, ikke mindst i et land som Rusland, siger Shawn Gallegly, chef for Carlsbergs alkoholfrie bryg, til mediet.

Salget af Carlsbergs alkoholfrie øl steg i Vesteuropa med 58 procent i tredje kvartal af 2018 i forhold til samme periode sidste år. I Østeuropa steg mængden med 35 procent, nævner Finans.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093