23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Alkoholfri øl er Carlsbergs nye guldåre

Én alkoholfri kan give samme gevinst som seks almindelige

Selv om alkoholfrie øl fortsat udgør et relativt lille marked, der på global basis omfatter cirka to procent af den samlede volumen, er der tale om et marked, som den danske bryggerikoncern Carlsberg henter solide profitter på.

I lande med høje alkoholafgifter, eksempelvis Rusland og Sverige, bidrager de alkoholfrie øl således med langt større gevinster end almindelig øl. Det skriver Finans.

- På grund af alkoholafgifterne skal vi nogle steder sælge seks almindelige pilsnere for at lave samme penge, som når vi sælger én alkoholfri øl. Alt efter afgifterne er forholdene forskellige. Men jeg vil ikke afvise, at det er en god forretning allevegne, ikke mindst i et land som Rusland, siger Shawn Gallegly, chef for Carlsbergs alkoholfrie bryg, til mediet.

Salget af Carlsbergs alkoholfrie øl steg i Vesteuropa med 58 procent i tredje kvartal af 2018 i forhold til samme periode sidste år. I Østeuropa steg mængden med 35 procent, nævner Finans.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04