23948sdkhjf

Arla vil selv lave sine reklamer

Åbner sit eget kreative mediebureau med navnet ”The Barn"
Flere internationale virksomheder er de seneste år begyndt selv at stå for produktionen af deres egne kampagner og reklamer, og nu har Arla valgt at gøre det samme, oplyser mejerikoncernen.

- Det er nye tider inden for digital markedsføring og media buying. Indtil nu har vi ladet dygtige bureauer tage sig af størstedelen af vores kreative udvikling, og vi har ladet mediebureauerne købe annonceplads til os. Det laver vi om på nu, siger Thomas Heilskov, der er director og digital chef i Arla.

- Forbrugernes adfærd og holdning til fødevarer er i konstant forandring, og det stiller nye krav til os. Vi skal tættere på forbrugerne og kunne rykke hurtigere på nye trends. Med "The Barn" kommer en del af vores kreative udvikling og køb af reklameplads hos medierne tættere på hjertet af vores forretning og dermed tættere på forbrugerne. Samtidig givet det os et mere smidigt setup, så vi kan reagere hurtigere på de tendenser, vi ser i markedet, tilføjer han.

Stadig eksterne hjælpere
Det nye in-house-bureau betyder dog ikke et farvel til alle de bureauer, virksomheden hidtil har arbejdet med. "The Barn" vil primært fokusere på indhold til digitale kanaler, koncepter og strategier samt digital media buying, så der vil stadig være opgaver, som vil blive løst i tæt samarbejde med de eksterne bureauer, Arla samarbejder med.

Arla regner under alle omstændigheder med at spare penge ved at åbne ”The Barn". Sidste år lancerede Arla transformationsprogrammet Calcium, der skal gøre andelsselskabet mere effektivt og konkurrencedygtigt.

- Det er ingen hemmelighed, at omkostninger altid er i fokus i Arla. Vi er et andelsselskab ejet af landmænd, og hver gang vi tjener en krone, så kommer det dem til gode. I forbindelse med Calcium har vi set på arbejdsgangene i marketing, og her ser vi en mulighed for at gøre det billigere og bedre på én og samme tid ved at skabe vores eget reklamebureau, siger Thomas Heilskov.

Det nye bureau får til huse på Sønderhøj i Viby ved Aarhus, hvor Arlas hovedkontor også ligger.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078