Mikroristeri fanger kaffe-kunder verden over på Instagram
Clevercoffee i Fillerup syd for Aarhus har succes med deres bæredygtige kvalitetskaffe i både ind- og udland.
Det skriver Ritzau Finans ifølge Finans.
Den unge virksomhed, der er stiftet i 2017, har siden skaffet de to ejere, stifter Lars Frello og medejer Lindy Nordentoft Brogaard, en fin fortjeneste. Og nu skal der for alvor turbo på forretningen.
Her har sociale medier især spillet en rolle i at udbrede kendskabet til virksomheden.
- Vi sørger for at have telefoner med gode kameraer, og vi bruger ret meget tid på de sociale medier for at præsentere det, vi laver og arbejder med. Heldigvis er kaffe ret fotogent. Sekundært deltager vi på messer og kaffefestivaler rundt om i verden, siger Lars Frello til Ritzau Finans.
Instagram giver flest kundekontakter, og allerede nu sælger Clevercoffee omkring 85 pct. af sin volumen til udenlandske kaffebarer og caféer.
- Det var Indonesien i sidste uge, Portugal i forrige uge, og lige nu er vi ved at pakke 55 kilo til Amsterdam, fortæller Lars Frello til Ritzau Finans.
Fremover kommer Clevercoffee til at tage endnu mere ansvar for, hvor kaffen kommer fra. Det efterspørger kunderne, og derfor er transparens og bæredygtighed et stort fokuspunkt, forklarer Lars Frello.