23948sdkhjf

Omsætningen fordoblet i juiceselskab

Co-Ro, firmaet bag isen Sun Lolly, vil udvide for at klare stigende efterspørgsel. Konkret er der planer om at bygge en ny fabrik til 100 millioner.
Hverken økonomisk krise, Muhammed-krisen eller uroen i Mellemøsten har kunnet stoppe juiceproducenten Co-Ro’s vækst.

Siden 2006 er selskabets omsætning mere end fordoblet. I 2010 nåede omsætningen ca. 140 mio. kr. og resultat før skat var på mere end 130 mio. kr. Det skriver Jyllands-Posten.

Discount sælger fint i krisetider
Salget af Co-Ro’s produkter, som herhjemme omfatter Suntop, Sunquick og Sun Lolly, er gået fint gennem de seneste år. Ifølge direktør Ole Jørgensen skyldes det, at firmaets discount-produkter sælger fint i USA og Europa på trods af den økonomiske krise.

For at følge med efterspørgslen er Co-Ro nu nødt til at udvide produktionen. Indtjeningen skal bl.a. geninvesteres i en fabrik i Kina til omkring 100 mio. kr.

- Som det ser ud i dag, har vi en strategi om løbende at udvikle vores produktionsapparat med nye fabrikker og lignende, så vi bedre kan følge med efterspørgslen. For på langt de fleste at vores nøglemarkeder er den private forbruger ikke ramt af krisen på samme måde som her i Europa, siger Ole Jørgensen.

Mellemøsten en X-faktor
En stor del af væksten er kommet fra de Mellemøstlige markeder, som Yemen, Syrien og Saudi Arabien.

Netop derfor er omsætningen i indeværende år også præget af usikkerhed, da uroen i Mellemøsten skaber en vis usikkerhed. Det er ikke første gang, at regionen har påvirket juicefirmaet.

Da Muhammed-krisen rasede kostede det, ifølge Ole Jørgensen, firmaet 30 % af omsætningen. Men det er nu historie, og fremgangen fortætter for Co-Ro.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078