23948sdkhjf

Dansk alkohol skaber stor interesse på LinkedIn

Under hashtagget #AlcoholfromDenmark har konsulentvirksomheden Food from Denmark den seneste måned kørt en kampagne, der skal vise omverdenen en del af de mange danskproducerede, alkoholiske drikkevarer.

- Og her snakker vi altså ikke bare kedelige pilsnere, men alt fra specialøl over forskellige vine og frugtvine til stærk spiritus som akvavit, gin og whisky, konstaterer Food from Denmarks direktør, Karsten Nielsen.

- Den danske alkoholscene har buldret derudaf de seneste år, og der kommer bare flere og flere spændende produkter. Tag for eksempel specialøl og gin; dér er Danmark efterhånden ved at have oparbejdet en erfaring og ekspertise til at være med i verdenstoppen. Men vi ser også et stigende antal virksomheder, der eksperimenterer med at producere god og anderledes whisky, vine på diverse frugter, samt at gøre den danske akvavit interessant for det danske marked.

- Det er en superspændende udvikling, som vi meget gerne vil støtte op om og gøre opmærksomme på - derfor startede vi kampagnen på LinkedIn, fortæller han.

I løbet af februar og begyndelsen af marts er 12 forskellige virksomheder blevet præsenteret, og de har hver især fortalt en del af deres historie og vision. Og konceptet har været populært blandt både danske og internationale følgere. Opslagene er ifølge Food from Denmark tilsammen blevet set over 45.000 gange, så der skulle være god mulighed for at nogen har fået øjnene op for de danske produkter.

Som følge af den store interesse for denne type produkter lover Karsten Nielsen, at det ikke er sidste gang, der bliver sat fokus på alkoholiske drikkevarer fra Danmark.

Hashtagget #AlcoholfromDenmark får også lov til at leve videre, og Food from Denmark håber, at andre virksomheder vil tage det til sig for at skabe større international genkendelighed.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064