23948sdkhjf

Ny strategi skal åbne markeder for Linatech

Linatech forfølger vækststrategien og styrker salgsafdelingen med en ny key account manager.
Da jern- og metalvirksomheden Vium Smede- og Maskinværksted i december 2010 skiftede navn til Linatech A/S, lanceredes der også en ny strategi, hvor man satsede på at blive mere kommercielt orienteret og serviceminded.

- Langt hovedparten af vores kunder har vi haft i en årrække på op til 40 år, så der er opstået et værdifuldt partnerskab mellem os. Et partnerskab, som vi ønsker at udbygge og forstærke – også med nye kunder. Vi vil være endnu bedre til at aflæse og dække vores kunders behov, forklarer adm. direktør Henrik Jeppesen.

Salgsmæssigt er nyeste tiltag ansættelsen af Jens Linder-Madsen som key account manager. Hans primære opgave er at servicere eksisterende kontakter og opsøgende salg overfor nye kunder, hovedsageligt indenfor områderne underleverandøropgaver og specialmaskiner.

Synergi mellem nye og gamle kunder
Samtidig med skærpelsen af den forretningsmæssige profil valgte Linatech af fokusere på 5 forretningsområder: Udviklingsprojekter, specialmaskiner, underleverandørarbejde, egne produkter og endeligt montage, service og reparationsopgaver.

Målet er at overføre synergier fra opgaver hos eksisterende kunder, der bl.a. tæller 2E Ellegaard Equipment, Siemens Wind Power og Sundolitt, til de forbindelser, som Jens Linder-Madsen og resten af Linatechs salgsafdeling arbejder på at udvide.

Strategien har indtil videre vist sig at være en succes. Linatech har oplevet en fremgang på 43 % i de 5 første måneder af 2011 sammenlignet med samme periode i 2010.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078