23948sdkhjf

Kød-samarbejde skal øge butikskæders indtjening

SuperGros-kæderne indleder samarbejde om fælles pakning og indkøb af kød, fisk og fjerkræ.
Mad & Smag hedder SuperGros-kædernes nye kød-koncept.

Samarbejdet mellem kæderne Kiwi, Spar og SuperBest har til formål at øge de små købmænds sortiment samt løfte omsætning og indtjening. Det skal ske gennem fælles indkøb og central pakning af kød, fisk og fjerkræ. Det skriver Dansk Handelsblad.

- For Spar er der et uudnyttet omsætningspotentiale på 150-200 mio. kr. i kød, fisk og delikatesse, fordi vi ikke har kunnet gøre det ordentligt alene. Nu kan vi pludselig gøre det, fordi vi er sammen om det, supplerer Spars Danmarks adm. direktør Michael Østergård, til Dansk Handelsblad.

Udvider sortimentet
Leverandørerne af kød og ferskvarer til Mad & Smag-konceptet er mange, men Danish Crown er den største.

Delikatesse- og convinienceprodukter, som er del af Mad & Smag, blev lanceret i sommeren i udvalgte butikker. Her skulle der blive komme en række nye udenlandske leverandører til.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.266