23948sdkhjf

Arla scorer kassen på Starbucks-aftale

Mejerikoncernen Arla tjener meget store penge på sin aftale med den globale kaffebarkæde Starbucks om at producere og sælge Starbucks-produkter, blandt andet en kaffedrik uden indhold af komælk.

Det skriver Børsen, som nævner, at aftalen fra 2010 har store, tocifrede vækstrater og nærmer sig et salg på en milliard kroner om året.

Arla sælger Starbucks-produkterne - caffe latte, iskaffe, espresso-shots og kaffe med mandelmælk - til en lang række supermarkedskæder og til convenience-butikker som 7-Eleven. Det gav sidste år et salg på over 100 millioner dåser og bægre under Starbucks-brandet.

- Intet tyder jo på, at væksten på dette marked med mælkebaserede ready to drink-produkter stopper lige foreløbig. Vi tror på fortsat fremgang
med tocifrede procenter. Hvert år. Så vi kommer til at fordoble vores omsætning her i løbet af få år. Det er vi helt sikre på, at vi kan. Og indtjeningen på
denne produktkategori er rigtig god, siger Arlas koncernmarketingdirektør, Hanne Søndergaard, til Børsen.

Avisen skriver også, at der kommer endnu flere kaffedrikke med plantebaserede mælkealternativer fra Arla.

Licensaftalen mellem Arla og Starbucks blev sidste år forlænget, så den nu gælder til 2039.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094