23948sdkhjf

Mejeriudvidelse i globalt perspektiv

Arla satser på vækst udenfor kernemarkederne i Europa, og mejerigiganten har netop markeret udvidelsen af et mejeri i Wisconsin, USA.
Arla Foods indtjening på det amerikanske marked voksede i 2010 med 28 % og nåede godt 800 mio. kr., helt i tråd med mejerigigantens vækststrategi. Det skriver Jyllands-Posten.

Indvielsen af en udvidelse til 75 mio. kr. på mejeriet i Hollandtown i Wisconsin, USA tidligere på måneden understreger satsningen på markeder udenfor kernemarkederne i Europa.

Vækst drevet af russiske og kinesiske forbrugere
Mejerikoncernen har som mål at øge forretningen i Mellemøsten, Nordafrika og ikke mindst Rusland og Kina.

- Strategien er, at vi kan sikre os øget salg og dermed indtjening i flere af verdens lande med høje vækstrater. Markeder som USA skal selvfølgelig vurderes i forhold til et lavt udgangspunkt i den samlede koncerns salg. Men der er bestemt meget interessante muligheder forude, siger koncerndirektør og chef for Arlas globale aktiviteter, Tim Ørting Jørgensen, til Jyllands-Posten.

OmfangetPå det russiske marked var Arlas salg i 2010 på 450 mio. kr., hvilket var en vækst på 20%
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109