23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mejeriudvidelse i globalt perspektiv

Arla satser på vækst udenfor kernemarkederne i Europa, og mejerigiganten har netop markeret udvidelsen af et mejeri i Wisconsin, USA.

Arla Foods indtjening på det amerikanske marked voksede i 2010 med 28 % og nåede godt 800 mio. kr., helt i tråd med mejerigigantens vækststrategi. Det skriver Jyllands-Posten.

Indvielsen af en udvidelse til 75 mio. kr. på mejeriet i Hollandtown i Wisconsin, USA tidligere på måneden understreger satsningen på markeder udenfor kernemarkederne i Europa.

Vækst drevet af russiske og kinesiske forbrugere

Mejerikoncernen har som mål at øge forretningen i Mellemøsten, Nordafrika og ikke mindst Rusland og Kina.

- Strategien er, at vi kan sikre os øget salg og dermed indtjening i flere af verdens lande med høje vækstrater. Markeder som USA skal selvfølgelig vurderes i forhold til et lavt udgangspunkt i den samlede koncerns salg. Men der er bestemt meget interessante muligheder forude, siger koncerndirektør og chef for Arlas globale aktiviteter, Tim Ørting Jørgensen, til Jyllands-Posten.

OmfangetPå det russiske marked var Arlas salg i 2010 på 450 mio. kr., hvilket var en vækst på 20%

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02