23948sdkhjf

Foodservicefolk klar med kampagne for klimavenlig mad

Sønderjyske Dencon Foods, der importerer og distribuerer især kød fra det meste af verden, har sammen med en række af de største foodservicegrossister i Danmark lanceret en kampagne for klimavenlig mad.

Det handler ikke mindst om, at Dencon Foods via en serie af nyhedsbreve vil inspirere køkkenerne til at bruge flere bønner, linser og korn i de retter, som serveres, oplyser Dencon.

- Allerede i dag er der mange dygtige folk i køkkenerne som formår at skabe indbydende, farvestrålende og lækre retter. Men vi vil gerne vise dem endnu flere muligheder, siger Majken Leonhardt, der er salgschef i Dencons foodserviceafdeling.

Virksomheden får hjælp til nyhedsbrevene af dens egen såkaldte klimakok, Line Tscherning Damgaard, som tidligere har tidligere har drevet den veganske restaurant Mikuna.

For at hjælpe køkkenerne med at få tvivlerne til at prøve den klimavenlige mad er der lavet en pakke med infomateriale i form af plakater og bordkort.

Ifølge Dencon har over 1.200 kantiner og spisesteder allerede tilmeldt sig sammen med deres grossister.

- Det bliver spændende at se og høre reaktionerne fra kantinerne. Vi kommer til at præsentere et flot inspirationsmateriale med mange opskrifter, som igen har endnu flere variationsmuligheder. Den store finale kommer sidst på året, hvor vi har et inspirationstema til spisestederne om klimavenlig julemad, siger Dencon-direktør Henrik Bekker.
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.078