Bryggerigigantens nettoomsætning i 1. halvår af 2011 var på 8,35 mia. euro, en fremgang på 11% i forhold til samme periode året før. Den organiske vækst i volumen var 4,2 %, med fremgang i alle regioner. Fremgang i Vesteuropa og Asien var med til at hive forøgelsen i volumen i premiumsegmentet op på 4,7 %. Driftsindtjeningen (EBIT) var på 1,1 mia. euro, mod 1,2 mia. euro i 1. halvår af 2010, hvilket er en tilbagegang på 7,4 %. Heinekens nettooverskud faldt med 14%, og var 605 mio. euro i 1. halvår af 2011 mod 700 mio. euro i 1. halvår af 2010. I en kommentar til regnskabet fremgår det, at den økonomiske usikkerhed ventes at påvirke forbruget og volumen i Europa og USA. Til gengæld er der udsigt til bedre forhold i Latinamerika, Asien og Afrika syd for Sahara. Der forventes stigende råvareudgifter i resten af 2011. Ligeledes ventes marketings- og reklameudgifter at stige i den resterende del af 2011. Overskuddet for hele 2011 på organisk basis ventes at blive på niveau med 2010.
Mindre overskud fra Heineken
På trods af stigende volumen og nettoomsætning var overskuddet mindre for Heineken i 1. halvår af 2011.
Bryggerigigantens nettoomsætning i 1. halvår af 2011 var på 8,35 mia. euro, en fremgang på 11% i forhold til samme periode året før. Den organiske vækst i volumen var 4,2 %, med fremgang i alle regioner. Fremgang i Vesteuropa og Asien var med til at hive forøgelsen i volumen i premiumsegmentet op på 4,7 %. Driftsindtjeningen (EBIT) var på 1,1 mia. euro, mod 1,2 mia. euro i 1. halvår af 2010, hvilket er en tilbagegang på 7,4 %. Heinekens nettooverskud faldt med 14%, og var 605 mio. euro i 1. halvår af 2011 mod 700 mio. euro i 1. halvår af 2010. I en kommentar til regnskabet fremgår det, at den økonomiske usikkerhed ventes at påvirke forbruget og volumen i Europa og USA. Til gengæld er der udsigt til bedre forhold i Latinamerika, Asien og Afrika syd for Sahara. Der forventes stigende råvareudgifter i resten af 2011. Ligeledes ventes marketings- og reklameudgifter at stige i den resterende del af 2011. Overskuddet for hele 2011 på organisk basis ventes at blive på niveau med 2010.