23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fjernmarkeder elsker Lurpak-smør og Castello-oste

Mejerigiganten har for alvor fået hul på salget på vækstmarkeder som Mellemøsten og Nordafrika.








Arla havde i første halvår en omsætningsstigning på 12 % sammenlignet med året før. Men mens de europæiske forbrugere stadig er forsigtige, så begynder en satsning på salg af mærkevarer på fjernmarkederne for alvor at virke. - Vi kan se, at vi nu har fået et gennembrud for vores mærkevarer, efter at udviklingen i omsætningen i mange år har været flad. De skibe, vi har sat i vandet, holder vand, udtaler finansdirektør Frederik Lotz til TV2 Nord. Det er blandt andet salget af mærkevarer i USA, Polen og Rusland, der er steget med op til 50 %. Og ikke mindst så har udviklingen i Mellemøsten og i Nordafrika været så gunstig, at omsætningen nu er tilbage på niveauet fra før Muhammed-krisen.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.091