23948sdkhjf

Fjernmarkeder elsker Lurpak-smør og Castello-oste

Mejerigiganten har for alvor fået hul på salget på vækstmarkeder som Mellemøsten og Nordafrika.
Arla havde i første halvår en omsætningsstigning på 12 % sammenlignet med året før. Men mens de europæiske forbrugere stadig er forsigtige, så begynder en satsning på salg af mærkevarer på fjernmarkederne for alvor at virke.

- Vi kan se, at vi nu har fået et gennembrud for vores mærkevarer, efter at udviklingen i omsætningen i mange år har været flad. De skibe, vi har sat i vandet, holder vand, udtaler finansdirektør Frederik Lotz til TV2 Nord.

Det er blandt andet salget af mærkevarer i USA, Polen og Rusland, der er steget med op til 50 %. Og ikke mindst så har udviklingen i Mellemøsten og i Nordafrika været så gunstig, at omsætningen nu er tilbage på niveauet fra før Muhammed-krisen.
Læs mere om: Arla
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141