Fransk dagligvarekæde på spring i Danmark
Monoprix er klar til at indtage Danmark, hvor en god partner er eneste umiddelbare krav.
Det er kravene fra Monoprix, som ellers er klar til at rykke ind i Danmark, oplyser Monoprix' kommunikationschef Jonathan Soyez over for Dansk Handelsblad.
Satser på større byer
- Vi foretrækker masterfranchise-tagere til vores udenlandske udbygning. Det er vores opfattelse, at virksomheder eller enkeltpersoner, som i forvejen er detaillister, er de bedste partnere på grund af deres kendskab til både branchen og hjemmemarkedet. Vi opbygger langsigtede partnerskaber baseret på en vind-vind model, lyder det ifølge NPInvestor i en mail fra Soyez.
Monoprix har mere end 300 butikker i hjemlandet Frankrig, hvor man beskæftiger 20.000 mennesker.
Kæden satser især på de større byer og er til stedet i cirka 85 % af alle franske byer med mindst 50.000 indbyggere.