Carlsberg dropper fodbold-EM
Det skriver Finans.
Mediet erfarer, at den europæiske fodboldunion, UEFA, i løbet af kort tid vil offentliggøre, at sponsoratet i stedet overtages af konkurrenten Heineken.
- Vi har besluttet ikke at forny aftalen, selv om vi har haft et langt og godt partnerskab med UEFA siden 1988. Det hænger blandt andet sammen med, at halvdelen af de steder, hvor EM bliver holdt næste år, ikke er så relevante for os, siger informationschef Kasper Elbjørn fra Carlsberg til Finans.
Normalt er et eller to lande værter for turneringen, men næste år bliver slutrunden spillet i 13 lande for at fejre UEFAs 60-års fødselsdag.
Hovedårsagen til, at Carlsberg stopper som EM-sponsor er dog ifølge Finans betalingen: Carlsberg har ganske enkelt ikke kunnet blive enig med UEFA om prisen på sponsoratet.
Allerede ved EM i Frankrig i 2016 kritiserede Carlsbergs administrerende direktør, Cees ’t Hart, sine forgængere for at have indgået en aftale, der kostede bryggerikoncernen i omegnen af 450 millioner kroner.