Med sine 17.000 butikker i mere end 50 lande er Starbucks i dag verdens største kæde af kaffebarer.
Det kan derfor virke paradoksalt, at selskabet nu dropper ordet ”coffee” i sit logo, men det skal ikke ses som et kursskifte væk fra de populære bønner.
- Vi har enorme muligheder for at gøre en masse inden for fødevarer og drikkevarer. I løbet af de kommende 12 til 18 måneder vil vi lancere nye produkter og helt nye produktkategorier, siger koncernchef Howard Schultz ifølge Dagbladet Børsen og fortsætter:
- Vi vil opbygge en forretning til mange milliarder inden for levnedsmidler.
Logo-ændringen er ikke det eneste nye fra Starbucks, som herhjemme ind til videre er begrænset til en kaffebar i Københavns lufthavn, Kastrup, samt salg i 7-Eleven-kiosker og DSB-tog.
Kæden har netop lanceret et samarbejde med det hyperpopulære spil ”Angry Birds”, som siden lanceringen i 2009 er blevet downloadet til mobiltelefoner verden over 350 millioner gange.
Tanken er at tilbyde Angry-Birds Merchandise, som dækker over T-shirts, kopper, og bøger. Produkter, der kan sælges i Starbucks kaffe-kæde.