Andelen af kødfri produkter brager frem hos fødevarevirksomheden Hanegal, som blandt andet har stor succes med sin nye plantepostej, der blev lanceret for et par måneder siden. Så godt går det med det kødfri salg, at Hanegal-direktør Søren Hansen, der også er medejer, regner med, at plantebaserede produkter i løbet af 10 år vil udgøre 80 procent af omsætningen i Hanegal. Han baserer sin forudsigelse på den aktivitet, der har været på Hanegals sociale medier, siden virksomheden introducerede plantepostejen, fortæller han til . I dag udgør kødprodukter hovedparten af Hanegals salg, men blandt andet plantepostejen er godt i gang med at ændre balancen. - Vi betragter det som en af de største succeser i Hanegals historie, siger Søren Hansen til tv-stationen.
Hanegal forventer voldsom kødfri fremgang
Andelen af kødfri produkter brager frem hos fødevarevirksomheden Hanegal, som blandt andet har stor succes med sin nye plantepostej, der blev lanceret for et par måneder siden. Så godt går det med det kødfri salg, at Hanegal-direktør Søren Hansen, der også er medejer, regner med, at plantebaserede produkter i løbet af 10 år vil udgøre 80 procent af omsætningen i Hanegal. Han baserer sin forudsigelse på den aktivitet, der har været på Hanegals sociale medier, siden virksomheden introducerede plantepostejen, fortæller han til . I dag udgør kødprodukter hovedparten af Hanegals salg, men blandt andet plantepostejen er godt i gang med at ændre balancen. - Vi betragter det som en af de største succeser i Hanegals historie, siger Søren Hansen til tv-stationen.