23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Det sker: Konference om fødevaresundhed

Sundhed er noget, der optager både forbrugerne og fødevareproducenterne. Der dukker flere og flere sundhedsbrands op og sundhedsbranding er blevet en ny disciplin i marketing. Men melder der sig i den forbindelse nogle etiske aspekter, og hvilke udfordringer giver det i givet fald marketing?
























Mere information og tilmelding:

www.futurefoodinnovation.dkSvaret gives på FFI’s FoodHealth Conference. Konferencen beskæftiger sig med temaerne innovation, trends og marketing, alting med afsæt i megatrenden sundhed. De etiske aspekter ved markedsføring behandles af forsker Thomas Boysen Anker, der er forfatter til PhD afhandlingen ”Sundhedsbranding: etiske dimensioner”. Afhandlingen taler ikke imod sundhedsbranding, men peger på de etiske udfordringer, der er forbundet hermed. Hvad sker der fx når fødevarekategorier, der traditionelt opfattes som slik brandes som sunde alternativer? Kan man ligefrem tale om Health Washing? Få svaret på denne konference, der også gæstes af Paul Sloane, anerkendt engelsk ekspert inden for innovation, lateral tænkning og lederskab. Paul Sloane er grundlægger af konsulentvirksomheden Destination-Innovation. Han har skrevet flere bøger, senest” A Guide to Open Innovation and Crowdsourcing: Advice from Leading Experts in the Field”. På konferencen har giver han gode råd om innovation. Konferencen afholdes i Aarhus d. 2. november 2011. Læs det fulde program og tilmeld dig her:
BREAKING
{{ article.headline }}
0.105