23948sdkhjf

Basisvarer med til at løfte Nestlés salg

Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, leverede i årets første kvartal en omsætning på 147,7 milliarder kroner og en organisk vækst på 4,3 procent, oplyser Nestlé i en pressemeddelelse.

I Danmark sælger Nestlé blandt andet kaffe, morgenmad, børneernæring, plantebaserede fødevarer og chokolade, og i årets første kvartal satte corona også sit klare præg på arbejdet i Nestlé, fortæller koncernens chef i Danmark, Henriette Kjær Schmidt.

- Corona blev i slutningen af kvartalet det helt store fokus for os. Vi traf hurtigt foranstaltninger, der skulle sikre sundhed og sikkerhed for vores medarbejdere, kunder og forbrugerne, samtidig med, at vi opretholdt vores aktiviteter på en god og ansvarlig måde. Vi lukkede hovedkontoret i Ørestaden helt ned og informerede vores kunder med det samme. Vi har formået at opretholde leverancerne til kunderne, fordi vi har reageret hurtigt og ansvarligt. Det vil vi fortsætte med at gøre, konstaterer landechefen.

Hun tilføjer, at også i Danmark har man set en tendens i, at der bliver købt flere basisvarer under corona-pandemien.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.819