23948sdkhjf

Navneskifte med til at løfte Valsemøllen

Esbjerg-virksomheden Valsemøllen, der sælger mel, frø og kerner, havde et fremragende 2019, og det skyldes ifølge virksomheden ikke mindst, at Valsemøllen i begyndelsen af året gik tilbage til rødderne.

Efter at have kaldt mange af sine produkter for Finax i detailhandlen skiftede virksomheden navn til det mere danskklingende - og oprindelige - navn Valsemøllen. Et navn, der i forvejen blev anvendt i produkter til bagere og foodservicekunder.

- Med vores navneskifte fra Finax til Valsemøllen i detailhandlen er vi lykkedes med at slå igennem med budskabet om, at vi er en dansk mølle med danske produkter. Vi har kun fået positive reaktioner på navneskiftet, som giver mere gennemsigtighed for både forbrugere og professionelle, siger Valsemøllens administrerende direktør, Niels Brinch-Nielsen.

Han kan notere sig, at Valsemøllen kom ud af 2019 med rekorder på både top- og bundlinje.

Omsætningen steg fra 565 millioner kroner i 2018 til 628 millioner, og resultatet før skat gik fra 17 til 27 millioner kroner. Den store fremgang på bundlinjen skyldes dog, at Valsemøllen i 2018 havde et enkelt års resultatdyk på baggrund af en katastrofal kornhøst.

Niels Brinch-Nielsen oplyser, at udover navneskiftet har en øget eksport af økologiske havreprodukter været med til at give medvind i 2019.

Desuden glæder han sig over, at Valsemøllen ser ud til at komme helskindet ud af coronakrisen. Der har således været stor efterspørgsel på mel- og bageblandinger fra hjemsendte danske forbrugere, hvilket har opvejet manglende afsætning til den trængte foodservicesektor, påpeger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11