Hanstholm Havn nyder stor popularitet
Ny brugerundersøgelse giver havnen et yderst positivt skudsmål som et stærkt brand.
Det viser en ny undersøgelse, som havnen fik lavet i forbindelse med Danfish-messen med hjælp fra Aalborg Universitet og konsulent Reimer Ivang.
Hele 98 procent af de deltagende virksomheder erklærer sig ’meget tilfreds’ eller ’tilfreds’ med den service, de har modtaget på Hanstholm Havn.
Og 84 procent har en ’meget positiv’ eller ’positiv’ umiddelbar holdning til Hanstholm Havn som fiskerihavn.
Samtidig hermed skrives der bl.a i rapporten:
”Undersøgelsen indikerer, at den generelle tilfredshed med servicevirksomhederne på Hanstholm Havn har medvirket til, at Hanstholm Havn overordnet har et meget positivt image dels blandt de nuværende kunder men også de potentielle kunder, som endnu ikke anvender Hanstholm Havn.”
Konklusionerne vækker naturligvis glæde hos de ansvarlige.
- Vi mener altså, at der har været gjort et fantastisk arbejde, siger Britta Vang Mikkelsen leder af Hanstholm Havneforum og tovholder på projektet, og fortsætter:
- Det ses ved, at Fiskeauktionen vokser – og rundede en halv milliard i omsætning her en måned før jul – fiskerne kommer her, de er loyale, og får repareret deres fartøjer og de er meget tilfredse.
Britta Vang Mikkelsen understreger dog, at man på ingen måde er til sinds at hvile på laurbærrene. I stedet handler det nu om at forbedre de områder, som hvor Hanstholm Havn ifølge undersøgelse kan gøre det endnu bedre.