23948sdkhjf

Madklubben dropper sine salgsplaner

Restaurantkæden Madklubbens ejer, Anders Aagaard, har sat sine planer om at sælge kæden i bero, skriver FødevareWatch .

- Det er ikke den rette tid at sælge restaurationsvirksomheder. Det har i branchen været et turbulent forår og sommer, og efteråret bliver sikkert ligeså. Når en sektor lukker ned, står salg ikke som det mest naturlige skridt. Man skal være godt skør for at gå på opkøb lige nu, eller også håber køber at få virksomheden for en slik. Det kommer ikke til at ske for Madklubben, siger Anders Aagaard til mediet. Han lader også forstå, at han ikke har aktuelle planer om at begynde salgsprocessen igen på den anden side af coronakrisen.

Anders Aagaard oplyste i marts, umiddelbart før Danmark blev corona-nedlukket, til Finans, at revisionsfirmaet Deloittes corporate finance-afdeling arbejdede på et salg af virksomheden med 25 restauranter.

I stedet er Anders Aagaard nu i fuld gang med at planlægge åbning er yderligere restauranter. I forvejen har Madklubben i 2020 åbnet på tre nye lokationer, og indehaveren har planer om tre-fire stykker mere inden årets udgang, fortæller han til FødevareWatch.

Anders Aagaard nævner også. at han fortsat tror på overskud i 2020-regnskabet, men at virksomheden har råd til et år med underskud, hvis det skulle blive tilfældet. I 2019 havde koncernen et overskud på over 16 millioner kroner.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109