23948sdkhjf

Restaurantkæde sætter udlandsdrømmene på pause

Den danske kæde af restauranter Madklubben har gennem de seneste år haft en stor fremgang.

Alene siden starten af coronapandemien har de åbnet ni nye restauranter her til lands. Samtidigt har restaurantkæden, der slog dørene op i 2007, i løbet af de sidste fire år vækstet på bruttoresultatet med knap 400 procent.

Men på trods af de store resultater lægges de hidtidige planer om udvidelser til udlandet nu på is.

Det skriver Børsen.

Til avisen fortæller stifter og ejer Anders Aagaard, at der har været planer om at udvide til udlandet. Men de er altså nu skudt til hjørne, fordi Madklubben ikke har oplevet at få en tilstrækkeligt stor markedsandel herhjemme.

- Man kan jo stille spørgsmålstegn ved, om det overhovedet giver mening at have 1 procent i et marked. Glem det! Du skal have en større procentdel, og hvis vi bliver meget større i Danmark, har vi stadig kun “10 procent” af restaurationsmarkedet, så jeg vil vove den påstand, at selvom jeg bliver en gammel mand, så er der masser at rive i i Danmark, siger Anders Aagaard til avisen.

Dermed bliver fokus altså lagt i Danmark de kommende år, hvor de fortsætte med at udvikle på flere koncepter, blandt andet Frankies Pizza, som de ejer, og samtidigt lukkes døren altså for Norge, Sverige, Tyskland og England, som var blandt de udenlandske markeder, der havde været i spil som nye forretningsområder for kæden.

Anders Aagaard grundlagde Madklubben i København i 2007, og kæden har i dag 1300 ansatte.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125