23948sdkhjf

Ugelang konflikt i cateringfirma

En længerevarende strejke i cateringfirmaet LSG rammer den daglige leverance af mad til fem flyselskaber.
De ansatte i LSG’s flykøkken har siden tirsdag i sidste uge nedlagt arbejdet i protest mod ledelsens bortvisning af en kollega efter en ulykke på flyvepladsen. Og nu er spørgsmålet om den pågældende person har indrapporteret hændelsen korrekt og hvilke sanktioner, der gælder i nøjagtig sådan en situation.

Ifølge Take-off.dk begrunder ledelsen hos LSG Sky Chefs bortvisningen med, at samme medarbejder tidligere selv har indrapporteret en ”nærved-hændelse,” hvor der ikke skete nogen skader.

Henrik Bay-Clausen formand for 3F Kastrup, er slet ikke i tvivl om, at bortvisningen er uberettiget :

- Hvad der skete tirsdag i sidste uge berettiger ikke en bortvisning. Manden indberetter det skete - som han skal. 3F indleder nu en retsfaglig sag mod LSG, forklarer han.

3F har op mod 50 medlemmer hos LSG i København og grundet deres strejke køres der ikke catering til de flyselskaber, som LSG har kontrakt med. Det handler om henholdsvis Air Canada, , CSA Czech Airlines, Egypt Air, Jet Time, Singapore Airlines og Turkish Airlines.

- Mandag (i dag, red) mødes de strejkende igen og drøfter situationen. Vi vil naturligvis opfordre dem til at genoptage arbejdet og afvente en fagretlig behandling af sagen, lyder det afsluttende fra Henrik Bay-Clausen, der håber snart at finde en løsning på den anspændte situation.
Læs mere om: LSG
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125