23948sdkhjf

Froosh har fået medicingigant på nakken

”Better than botox” er teksten på en ny etikette fra den nordiske smoothie-producent. Og det har fået den multinationale koncern Allergan til at rette blikket mod Danmark.
Amerikanske Allergan, kendt for præparatet Botox, har netop rettet deres øjne skarpt mod Danmark. Årsagen er, at deres verdensomspændende præparat og varemærke Botox i denne uge havner på hylderne i dansk detailhandel, hvor Botox-navnet vil pryde etiketten på Froosh smoothies.

Froosh er for nylig kommet på det danske marked med en serie smoothies, der er lavet på 100 pct. ren frugt. Derudover er Froosh også kendt for sin skæve og humoristiske markedsføring med statements på etiketterne på deres glasflasker for at gøre opmærksom på næring og sundhed.

”Better than botox”-etiketten er seneste skud på stammen og er nu pludselig blevet genstand for juridiske skriverier, allerede før den rammer de danske forbrugere.

- Jeg blev noget overrasket, da jeg for nylig fik et brev fra Allergans advokater. Vi er på ingen måde ude på at genere nogen. Vi har altid skrevet nytænkende og humoristiske statements på vores Froosh-flasker. Vi ønsker med vores forskellige etiketter at understrege, at smoothie er et sundt produkt. Der er så mange forskellige drikke i dagligvarehandlen, og vi prøver med vores statements at skabe lidt anderledes opmærksomhed, lyder det fra Brendan Harris, CEO Froosh Group.

- ’Better than botox’ er egentlig lige så rigtigt, som det lyder. Vi mener blot, at det er åbenlyst bedre for enhver persons indre at drikke en smoothie frem for at få sprøjtet medikamenter ind under huden. Andet er der ikke i det, og jeg troede faktisk, at Allergan havde mere humor, siger Brendan Harris afsluttende om sagen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094