23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Naturli' klar med yoghurt, der ikke må hedde yoghurt

Den plantebaserede fødevarevirksomhed Naturli' Foods udvider nu sortimentet med en serie morgenmadsprodukter, der ifølge direktør Henrik Lund til forveksling minder om traditionel yoghurt. Naturli’ har et mål om at tage fem procent af totalmarkedet for yoghurt i løbet af det første år, konstaterer virksomheden i en pressemeddelelse.

Serien har fået navnet Joe Kurt, fordi mælkebranchen har taget monopol på ordet yoghurt, hedder det i meddelelsen.

- Forbrugerne står klar med skeen i hånden for at smage den plantebaserede version. Derfor har vi knoklet i et par år for at få den helt rigtige smag og cremede konsistens. Vi har testet og testet til alle vores smagspersoner var helt grønne i hovederne, siger Henrik Lund.

Serien er udviklet og produceret på Naturli’s plantebaserede mejeri i Vejen, hvor der ifølge direktøren er investeret et tocifret millionbeløb i nye produktionsfaciliteter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|