23948sdkhjf

HelloFresh vil være størst i Danmark - og "det går rigtig godt"

Efter tre måneder på det danske marked er den tyske måltidskasseleverandør HelloFresh tilfreds med udviklingen og den modtagelse, de nye kasser har fået.

Det fastslår virksomhedens direktør i Danmark og Sverige, Kristian Hald, som står i spidsen for godt 30 medarbejdere på det nordiske hovedkontor i København.

Kristian Hald ønsker ikke at oplyse, hvor mange kunder HelloFresh er oppe på, eller hvor stor en procentdel af markedet, virksomheden sigter efter.

- Men vi er verdens største måltidskasseleverandør, og det er også vores ambition og langsigtede mål at blive den største spiller i Danmark, siger direktøren til Food Supply.

Alle virksomhedens måltidskasser til det danske marked produceres og pakkes i HelloFresh' varehus i Sydsverige, cirka en times kørsel fra København.

- Området mistede et stort antal arbejdspladser, da Findus-fabrikken blev nedlagt. Sammen med vores udlejer, Foodhills, der overtog fabriksbygningen, er vi glade for at kunne bidrage til flere arbejdspladser i området igen, og vi har i dag 150 medarbejdere tilknyttet vores varehus, fortæller Kristian Hald.

Læs også: Konkurrent om HelloFresh: Det kan være både godt og skidt

Måltidskasserne bliver leveret af transportfirmaet Gordon, som HelloFresh ifølge direktøren har haft gode erfaringer med siden indtoget i Sverige for et års tid siden.

30 medarbejdere
De godt 30 medarbejdere på HelloFresh-hovedkontoret i København er fordelt på afdelinger med specialister inden for kulinarisk udvikling, marketing, indkøb, logistik og tech- og kundeservice for både det danske og det svenske marked.

Da HelloFresh meldte sin ankomst i Danmark, skete det med en melding om, at man skiller sig ud fra konkurrenterne som følge af ”større fleksibilitet” og ”et mere enkelt koncept”. Det handler ifølge Kristian Hald ikke mindst om bindingsperiode og pausemuligheder.

- Ud over at tilbyde en ekstremt fleksibel løsning uden bindingsperiode, fire ugentlige leveringsdage og muligheden for nemt at kunne pause, afmelde og ændre leveringsdag, giver vi også vores kunder mulighed for selv at vælge imellem 12 forskellige opskrifter hver uge.

Læs også: Aarstiderne omsætter måltidskasser for 367 millioner

- Vi har også lige lanceret en ny feature, der gør det muligt at vælge flere opskrifter - og flere af de samme opskrifter - så vores kunder kan få ekstra portioner af en opskrift på bestemte ugedage, hvilket kan være nyttigt, hvis man skal have gæster, siger Kristian Hald.

- Stadig stor udvikling
- Hvorfor tror I, at I kan blive en succes i Danmark?

- Vi har erfaring med at sende over hundrede millioner måltidskasser ud på tværs af 14 markeder. Gennem otte år har vi hos HelloFresh udviklet en avanceret teknologi og stor dataforståelse, der gør det muligt at forstå vores kunders ønsker og behov. Dertil kommer, at vi arbejder målrettet med kundefeedback for løbende at kunne optimere vores service og brugeroplevelse og udvikle nye og spændende opskrifter, svarer direktøren.

Han ønsker ikke at sætte tal på, hvor mange måltidskasseleverandører han mener, at der er plads til i Danmark.

- Danmark er et modent marked, og det er en kategori, som stadig er under stor udvikling. Og vi er sikre på, at der nok også vil komme flere aktører til, lyder Kristian Halds vurdering.
Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.094