Cloettas nettosalg i løbet af første kvartal beløb sig til 302 svenske millioner mod 333 millioner svenske kroner i samme periode året før. Resultatet efter skat blev 23 millioner svenske kroner mod 32 året før.
- I løbet af kvartalet steg salget af Cloettas to største varemærker Kexchoklad og Polly, siger administrerende direktør Curt Petri.
At salget samlet set er gået tilbage hænger ifølge direktøren sammen med den svagere vækst inden for dagligvaresektoren, hvor Cloetta på det seneste har har mistet nogle kontrakter. Øgede investeringer i Norge har desuden påvirket resultatet. Men prisstigninger er indført i efteråret og træder i kraft næste år, forklarer Curt Petri.
- Fusionen med LEAF betyder nu helt nye betingelser for Cloetta, siger Curt Petri videre.
Han uddyber, at Cloetta har en gennemarbejdet plan for 2012 indenfor produkt-og kategoriudvikling. Og sammen med LEAF's stærke brands og produktportefølje betyder det mindst fem yderligere segmenter, hvor Cloetta er markedsførende i Sverige og tilmed har et stærkt fodfæste i de nordiske lande.
Læs også: