23948sdkhjf

Tidsengle hjælper hjernedriksfolk med at komme fremad

Folkene bag den nye, danske drikkevarevirksomhed Clutch Cognition har ikke bare skaffet kapital via crowdfunding. De har også sikret sig hjælp fra seks såkaldte tidsengle, som i stedet for penge investerer tid i den aarhusianske virksomhed.

- Vi har for nylig deltaget i et fantastisk forløb med Time:Angels, hvor iværksættere kan pitche deres idé over for såkaldte tidsinvestorer. Det er perfekt for spirende iværksættere, der mangler sparring og eksekverende kræfter. Så vi har lige fået seks forskellige kompetenceprofiler ombord - de ønsker at investere x antal timer i vores virksomhed, fordi de tror, at det har potentiale, fortæller den ene af Clutch Cognitions to ejere, Martin Kilic.

Til gengæld for deres timer får tidsenglene blandt andet netværk, indsigt, inspiration og pulsen på nye startups.

- Blandt tidsenglene er kommunikationskonsulenten Sisse Karlsson, hvor vi netop er begyndt i et coachingforløb. Hun underviser os i god skærmkommunikation, der i den grad er relevant for os i disse digitale coronatider, nævner han.

På pengefronten har Clutch Cognition fået indsamlet cirka 50.000 kroner via Coops crowdfunding, hvilket ifølge Martin Kilic også har været med til at overbevise ham og makkeren Rune Rønhave Laursen om, at de har fat i noget rigtigt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079