23948sdkhjf

Ølpølse skaber nye arbejdspladser

Midtjyske DK Foods er klar til at udvide medarbejderstaben efter flere år med stabil vækst.
En ny ølpølse er katalysator i den vækst, som for tiden pågår i DK Foods i Thorning vest for Kjellerup.

Efter flere år med konstant vækst er virksomheden nu ved at udvide fra 6.500 til 10.000 kvadratmeter, men også på medarbejdersiden forventer medejer Per Larsen at ekspandere.

- I løbet af foråret tager vi stilling til, hvor mange nye medarbejdere, der skal ansættes. Det kommer også meget an på, hvor positivt den nye ølpølse bliver modtaget. Men vi ved på forhånd, at den er med til at sikre beskæftigelsen, siger han til Fødevareforbundet NNF og antyder, at i hvert fald 3-4 nye ansigter vil blive tilføjet den nuværende medarbejderstab på 25 mand.

Firedoblet bruttofortjeneste
DK Foods har oplevet konstant vækst siden etableringen i 1995, og alene fra 2004/05 til 2010/11 er bruttofortjenesten firedoblet til de nuværende 24 mio. kr., mens overskuddet sidste år lå på den gode side af 14 mio. kr.

- En klog mand har en gang sagt, at man skal investere i nedgangstider, så man er klar, når det igen bliver opgangstider. Det er den filosofi, vi følger. Vi tror på fremtiden, siger Per Larsen, der driver DK Foods sammen med Steffen Ramsgaard.

240.000.000 pizzaer på verdensplan
Trods navnet eksporter DK Foods størstedelen af produktionen, hvoraf 95 procent havner i Europa. Sammen med USA udgør det nemlig peperoniens pizzamæssige højborg, og Per Larsen anslår, at DK Foods hvert år leverer peperoni til 240 millioner pizzaer over hele verden.

Den ny ølpølse sigter dog i første omgang på sandwichmarkedet især i Tyskland.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078