23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fazer satser på Angry Birds og Mumitrolde

Den finske madkoncern er klar til en offensiv strategi på det internationale marked, som blandt andet skal baseres på mobilsuccesen Angry Birds.

Verdens vel nok største spilsucces til smartphones, Angry Birds, får nu tilføjet en helt ny dimension.

Således har den finske koncern Fazer planer om til juni at lancere slik inspireret af de sure fugle, som er opfundet og designet af landsmændene i Rovio Mobile.

Det siger Pekka Rantala, som er direktør for Fazers afdeling for bageri og konfekture, med henvisning til, at krydsfeltet mellem nye smagsoplevelser og underholdning bliver stadig mere interessant.

Med over 12 mio. downloads alene til Apples iPhone er Angry Birds allerede vidt udbredt verden over, og det er tanken at promovere de nye godter gennem spillet samt sociale platforme.

Mumitrolde i Japan

Samarbejdet er en del af Fazers overordnede strategi om at erobre større andele på den internationale scene. Et andet initiativ søsættes til foråret, når Fazer i samarbejde med den japanske slikfabrikant Meiji lancerer Mumitrolde-slik i Japan.

- Vi lancerer Mumitrolde-slik i Japan, da Mumitroldene er meget populære netop der, siger Karsten Slotte, president i Fazer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.095|instance-web01