23948sdkhjf

Takeaway hjælper Sticks’n’Sushi med at undgå de helt store tab

Den danske sushikæde Sticks’n’Sushi er hårdt ramt af coronakrisen, men har undgået de helt store tab, fordi masser af kunder har købt takeaway - ikke mindst hos kædens afdelinger i London.

Det skriver Berlingske Tidende.

Avisen fortæller, at kædens årsregnskab, der dækker de 12 måneder frem til 30. juni, viser et fald i omsætningen på godt 50 millioner kroner til 485 millioner. Underskuddet blev på godt 20 millioner kroner, cirka fem millioner mere end året før. 

- Røde tal er aldrig nogensinde opløftende. Indtil corona var vi pænt foran vores forventninger, men den trend blev ødelagt af alle de ting, som vi nu alle kender til, siger bestyrelsesformand Jens Aaløse til Berlingske.

Han finder optimisme i, at et stort fokus på takeaway fik Sticks’n’Sushi til at vokse markant på takeaway-markedet i London. Dér stod takeaway før coronakrisen for bare 10 procent af omsætningen, mens andelen nu er oppe på halvdelen af det, kunderne i London køber hos Sticks’n’Sushi.

Kæden har 22 restauranter i København, London og Berlin.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093