23948sdkhjf

Takeaway "hæsblæsende på alle mulige punkter"

Danskerne har i høj grad taget takeaway-mad til sig under coronakrisen, og tre af spillerne på markedet fortæller til Børsen om, hvor godt det er gået dem i 2020.

- Det har været hæsblæsende på alle mulige punkter. Vi havde uger, hvor vi lå 20 procent over, hvad vi ellers havde forventet under forårets lockdown. Vi havde en forventning om at vækste i 2020, og vi er vokset mere end vi har turdet håbe på, og på den måde er vi sprunget frem i vores vækstrejse, siger Søren Meier Svendsen, administrerende direktør i Wolt Danmark, til avisen.

Også Takeout, som blev grundlagt i 2017, er gået særdeles mærkbart frem under krisen. Bestyrelsesformand Ulrich Cort Hansen fortæller til Børsen, at Takeout har tredoblet antallet af ordrer fra første til fjerde kvartal, og at madomsætningen via platformen steg fra 80 til 160 millioner kroner.

Hos Just Eat har der ifølge direktør Carsten Boldt været en vækst på 20 procent sammenlignet med 2019.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.109