23948sdkhjf

Folk lagde deres nye chokoladebarer i kurven uden at købe - men så eksploderede salget

Selv om det er lykkedes for chololadebarproducenten Poly n Pro at skabe god opmærksomhed om virksomhedens helt nye Bars, Bites og Bombs, så haltede det de første par uger en hel del med salget.

Det lægger indehaver Brian Holmkvist Pedersen ikke skjul på.

- Vi har kørt lidt kampagner på Facebook og Instagram og havde mere end 2.000 besøgende i vores webshop de første to uger. Men salget var ikke stort i forhold til, hvor mange besøgende der faktisk lagde produkter i kurven.

- Vi kunne se, at der blev lagt i kurven, og så kom de ikke videre, og det skulle vi selvfølgelig have set på. Vi lavede derfor en mulighed, hvor kunderne kan købe en gourmet-startpakke med de forskellige produkter, så de kan få et godt tilbud og smage sig frem til, hvad de bedst kan lide. Og det har virkelig givet pote, siger han og kalder stigningen for "eksplosiv".

Poly n Pro satser i første omgang 100 procent på at sælge via webshoppen, og det skyldes ifølge direktøren, at det dér er nemmere at forklare kunderne, hvad det handler om med polyfenoler, mælkesyrebakterier og c-vitamin.

- På overfladen ligner vores produkter jo bare andet konfekture, og umiddelbart kan folk ikke forstå, hvorfor de er lidt dyrere end de fleste andre. Det kræver italesættelse, og i webshoppen kan vi selv forklare, præcist hvad man får for pengene.

- Men vi vil også gerne ind på apotekerne og i udvalgte specialbutikker. Det er noget, vi arbejder på, fortæller Brian Holmkvist Pedersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078