23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vestfrost tjener på kendte drikkevarer

Vestfrost-koncernen præsterede i 2011 en omsætningsvækst på 15 procent, som blev drevet af salgsfremgang inden for merchandise-segmentet.

Vestfrost-koncernen kom ud af 2011 med en omsætning på 395 mio. kr., svarende til en vækst på 15 procent.

Samtidig kan Vestfrost for andet år i træk fremvise et mindre millionoverskud på bundlinjen, skriver Ugeavisen Esbjerg.

Væksten skal tilskrives en salgsfremgang på over 30 procent inden for det store Merchandise-segment, som omfatter kølere til præsentation af drikkevarer fra blandt andre Carlsberg og Coca-Cola.

- Vi har inden for Merchandise været i stand til at øge salget til eksisterende kunder, og vi forventer i 2012 fremgang inden for også de øvrige områder. Inden for Biomedical, hospitaler og laboratorier, lancerer vi i første halvår en ny lavtemperatur-skabsserie, som vil åbne for et langt større marked og dermed nye kunder. Blandt nyhederne er ligeledes en soldrevet køler til opbevaring af vaccine, som giver store fordele i lande med uregelmæssig energiforsyning, siger adm. direktør Jens Damgaard.

Opruster på medarbejdere

Til gengæld oplevede de to øvrige segmenter, Biomedical og Horeca, en mindre tilbagegang i salget i 2011.

Vestfrost har endvidere brugt 2011 på at øge medarbejderstaben. I Esbjerg har man ansat 15 nye medarbejdere, så det samlede antal nu er på 231 ansatte. Og i Ungarn er staven øget med ni personer til 84.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|