23948sdkhjf

Vestfrost tjener på kendte drikkevarer

Vestfrost-koncernen præsterede i 2011 en omsætningsvækst på 15 procent, som blev drevet af salgsfremgang inden for merchandise-segmentet.
Vestfrost-koncernen kom ud af 2011 med en omsætning på 395 mio. kr., svarende til en vækst på 15 procent.

Samtidig kan Vestfrost for andet år i træk fremvise et mindre millionoverskud på bundlinjen, skriver Ugeavisen Esbjerg.

Væksten skal tilskrives en salgsfremgang på over 30 procent inden for det store Merchandise-segment, som omfatter kølere til præsentation af drikkevarer fra blandt andre Carlsberg og Coca-Cola.

- Vi har inden for Merchandise været i stand til at øge salget til eksisterende kunder, og vi forventer i 2012 fremgang inden for også de øvrige områder. Inden for Biomedical, hospitaler og laboratorier, lancerer vi i første halvår en ny lavtemperatur-skabsserie, som vil åbne for et langt større marked og dermed nye kunder. Blandt nyhederne er ligeledes en soldrevet køler til opbevaring af vaccine, som giver store fordele i lande med uregelmæssig energiforsyning, siger adm. direktør Jens Damgaard.

Opruster på medarbejdere
Til gengæld oplevede de to øvrige segmenter, Biomedical og Horeca, en mindre tilbagegang i salget i 2011.

Vestfrost har endvidere brugt 2011 på at øge medarbejderstaben. I Esbjerg har man ansat 15 nye medarbejdere, så det samlede antal nu er på 231 ansatte. Og i Ungarn er staven øget med ni personer til 84.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078