23948sdkhjf

Kampagne øger salget af fisk

Thorfisk har øget salget med op til 30 procent i en periode, hvor Fiskebranchen samtidig har kørt en kampagne for at få danskerne til at spise mere fisk.
Det betaler sig som virksomheden at smede, når det markedsføringsmæssige jern er varmt.

Den lektie har de lært hos Thorfisk, som har øget salget i samme periode, som Fiskebranchens kampagne ”Hvad skal du ha’ i aften?” har ramt forbrugerne.

- Vi har oplevet en ugentlig vækst på op i mod 30 procent i kampagneperioden, og det må man sige er mere end tilfredsstillende. Men der er selvfølgelig tale om en investering i vores brand. Og det er klart, at sådan noget skal måles på sigt, for det øgede salg i forbindelse med kampagnen dækker langt fra investeringen, siger salgs- og marketingdirektør Lars Werner Christensen fra Thorfisk til markedsforing.dk.

Fiskebranchens kampagne begyndte i august og har blandt andet omfattet tv-spots, onlineaktiviteter og materialer, som producenter og kæder kan gøre brug af i deres egen markedsføring.

Netop samarbejdet mellem brancheforening og producent er nøglen til succes, mener begge parter.

- Vores strategi, der er lagt sammen med vores bureau, Zupa Recommended, er at lægge os så tæt på kampagnen som muligt. For os som virksomhed har der været tale om en investering, vi egentlig ikke har råd til. Men vi satsede, og det har vi fået god respons på, siger Lars Werner Christensen.

Også hos dagligvarekæderne er succesen smittet af.

- I uge 33 solgte vi mere laks, end vi solgte ribbensteg og Kærgården. Det siger vel egentlig det hele. Af varerne i tilbudsavisen var laksen den tredjestørste set i forhold til salg af enkelt vare. Og der var stadig positiv avance. Det er aldrig før sket, siger således sortimentschef hos Kvickly, Jimmy Andersen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11