23948sdkhjf

Trods vækst: Cocio ramt af corona-nedlukning

Flere måneders corona-relateret nedlukning resulterede både i færre besøg på landets tankstationer samt en nedgang i grænsehandlen. Og det er blandt de primære årsager til, at Cocios salg af chokolademælk på det danske marked ikke for alvor rykkede i 2020.

Det fortæller Rasmus Malmbak Kjeldsen – der har været chef for de mælkebaserede drikkevarer i Arla siden foråret 2020 – i et interview med Finans.

Til gengæld voksede salget i både Sverige og England, så Cocio Chokolademælk A/S i regnskabsåret 2020 kunne notere sig for en fremgang i bruttofortjenesten fra 70 til 77 mio. kroner, mens resultatet før skat også levede op til den forventede udmelding mellem 20 og 30 mio. kroner.

Offensiv i jubilæumsår

Ifølge Cocio-direktøren ser man nu tegn på, at salget stiger. Og Esbjerg-virksomheden er da også klar til en sommeroffensiv, som skal markere, at det er 70 år siden, at Anker og Ella Pallesen grundlagde virksomheden.

- Vi skal være der, hvor danskerne er. Både synligt og med tilbud. Vi fylder også 70 år i år, og det kommer vi til at markere med kampagner og ved at være synlige, siger Rasmus Malmbak Kjeldsen til Finans.

Cocio Chokolademælk A/S
mio. kr. 2020 2019
Bruttofortjeneste 77 70
Resultat af primær drift 29 26
Resultat før skat 29 26
Årets resultat 24 20
Egenkapital 82 103
Antal ansatte 52 52
Balancesum
Regnskabsåret blev afsluttet 31. december 2020.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14