Med en nettoomsætning på €10,36 mia. (77,04 mia. kr.) oplevede Tetra Pak sidste år en stigning på 5 procent i forhold til 2010.
- Takket være vores længevarende fokus på at udvikle produkter og tilbyde services, som ikke bare tilgodeser behovene for i dag, men også foregriber fremtidens behov, oplevede vi en fortsat vækst i 2011 på trods af den vidtfavnende økonomiske usikkerhed og et stadig mere konkurrencepræget miljø, siger adm. direktør Dennis Jönsson i en udtalelse til regnskabet.
Tetra Pak har blandt andet brugt 2011 på at lancere en hel stribe af nyheder – herunder Tetra Evero Aseptic, Tetra Brik Aseptic Edge, DreamCap LightCap og HeliCap.
Året 2011 kan i øvrigt opsummeres i tal på denne måde for Tetra Pak:
• 167.002.000.000 individuelle pakninger leveret
• 75.686.000.000 liter drikkevarer solgt i Tetra Pak-emballage
• 22.896 ansatte
• 170 lande hvor Tetra Pak-emballage sælges
• 79 salgskontorer
