23948sdkhjf

Ny chef: Kohberg sætter turbo på innovation

 Bagerikoncernen Kohberg har ansat den erfarne fødevaremand Kasper Bus som innovationschef i en nyoprettet stilling og sætter dermed yderligere fokus på produktudvikling
og innovation.

Baggrunden er både et stort ønske om at hjælpe danskerne til at spise bedre
mad – og et forretningsstrategisk ønske om øget vækst, konstaterer Kohberg.

- Vi har længe haft et ønske om at være dem, der er bedst til at udfordre opfattelsen af, hvad godt brød er og kan. Det er vigtigt, fordi det i høj grad kan drive vores vækst, ligesom brød er blandt de fødevarer, der har det laveste klimaaftryk.

- Som en af de store spillere på brødmarkedet har vi derfor en forpligtelse til at gå forrest, når det gælder fødevareinnovation. Jeg er superstolt over, at vi har fået Kasper Bus ombord, siger Britt Hougaard, Head of Marketing, Innovation & Communication i Kohberg.

Flere nye produkter

Kasper Bus kommer med over fem års erfaring  med innovation og produktudvikling fra fødevarevirksomheder som Arla, Flensted Food Group og Løgismose Meyers. Han har

Kohberg Bakery Group er det største danskejede bageri

Med hovedsæde i Sønderjylland og to yderligere bagerier i Haderslev og Høje
Taastrup bager Kohberg blandt andet rugbrød og en lang række boller, sandwich- og fastfood-brød.

Virksomheden har 500 ansatte, hvoraf 80 er uddannede bagere. 

senest været produktchef for Norden og Baltikum hos IMCD, der leverer specialkemi og fødevareadditiver.

- I fremtiden skal Kohberg i langt højere grad lancere nytænkende og relevante produkter. Vi skal søge inspiration lokalt og globalt – lige fra børnehaver til gode restauranter. .

- Vi skal i endnu højere grad aktivere og sparre med vores leverandører og kunder. Og vigtigst af alt, så skal vi turde udfordre os selv, siger Kasper Bus i forbindelse med jobskiftet.


Grønne tiltag


Også den globale klimaudfordring vil fremover i højere grad sætte sit præg på Kohberg. En række nye initiativer har allerede set dagens lys, som for eksempel reduktion af pakkestørrelser, reduktion af plast i emballagen samt brugen af dansk smør og mel, påpeger Britt Hougaard.

- - Vi insisterer på at give forbrugerne mulighed for at vælge det brød, de ønsker – uden at de skal gå på kompromis med for eksempel kvalitet eller klima. Med udgangspunkt i food trends, viden og indsigter fra markedet og forbrugerne kommer man derfor i fremtiden til at se innovative brødløsninger fra os, fastslår hun.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109