Viking Is ApS iværksætter nu en ny handlingsplan, som sætter både kød og friskbagt specialbrød på menuen.
Det skriver Børsen.
Mens Unilever leverer firmaets Frisko issortiment, skal Grisogko ApS leverer kødet, mens nystartede Casero ApS fra Køge står bag brødleverancen.
På sigt er det målet, at Viking Is skal sælge yderligere varer til den daglige husholdning for på den måde at kompensere for det sæsonbetingede salg af is.
Det er dog ikke kun sortimentet, der er udvidet. Ejerkredsen er fordoblet, da stifterne Tom og Per Roth har fået selskab af Michael Witt Johansen og Frank Jørgensen Waller.
- Lige nu er vi i fuld gang med at etablere et forhandlernet. Målet for i år var, at vi skulle nå at have op mod 15-18 biler ud at køre. Vi er allerede nu oppe på 19, siger Frank Jørgensen Waller, adm. direktør i Viking Is, til Børsen.
Ifølge udviklingsplanen skal Viking Is allerede næste år op på 40 biler, mens antallet ventes at være 60 i løbet af 2015.
Ifølge Frank Jørgensen Waller vil det give en omsætning i omegnen af 150 mio. kr.
- En bil skal i et dårligt år kunne hente en omsætning på to mio. kr. hjem og i et godt år 3-3,5 mio. kr. Det er alene på is, så dertil skal lægges salget af kød, brød og de andre varegrupper, som måtte komme med på sigt, siger Frank Jørgensen Waller