23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

EM-fodbold gavner dagligvaresalget

Europamesterskaberne i fodbold har en positiv effekt på salget af især føde- og drikkevarer.

Det handler ikke bare om at vinde kampe, når europamesterskaberne i fodbold i disse dage afvikles i Polen og Ukraine.

På det hjemlige detailmarked smitter fodboldkampene nemlig positivt af på salget.

- Når bolden ruller under en slutrunde som EM, så vækster vi hos 7-Eleven primært på drikkevarer, pizza og hotdog, siger Morten Vedel, indkøbschef hos 7-Eleven, til Food Supply.

Samme melding kommer fra Dansk Supermarked, som foruden føde- og drikkevarer kan mærke en stigning i salget af artikler som fodboldtøj, bolde, tv og tv-udstyr.

Kager, øl og take away

Også de specielle fodboldkager er et hit hos bagerne hos Dansk Supermarked, oplyser kæden til Food Supply.

FDB Analyse har tidligere meldt ud, at danskerne køber fire gange så mange øl som på en almindelig dag både på dagen før en landsholdskamp og på selve dagen for kampen.

Og hos take away-leverandøren Just-Eat.dk

stiger salget med tocifrede procentsatser

omkring Danmarks kampe.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web01