23948sdkhjf

Råhandel har fået nyt navn

Efter fem år med et navn, der ikke gør sig specielt godt for andre end danskere, skifter handelsplatformen Råhandel nu navn til Pantrii.

Ændringen har ifølge vicedirektør Anders Hermann Jensen været længe undervejs.

- Vi har i lang tid vidst, at vi ikke skulle hedde Råhandel for evigt. Det er bare et navn, der er rigtig svært at udtale - især for vores engelsktalende brugere. Derfor oplever vi ofte, at folk siger og staver det forkert, og det duer jo ikke. Så det har mest været et spørgsmål om, hvornår det skulle ske,  siger Anders Hermann Jensen

Bag Råhandel står Solveig Felbo, som skabte platformen for at give lokale fødevareproducenter bedre muligheder for at sælge deres produkter til restauranter, caféer, hoteller og specialforretninger.

Virksomheden har i løbet af det seneste års tid været i gang med en større rebranding, hvor der er blevet lagt en ny strategi og vision. Pantrii er således gået fra at være en markedsplads kun for små producenter til at facilitere gennemsigtig handel af produkter med fokus på bæredygtighed, innovation og kvalitet.

- Det helt rigtige tidspunkt

Derfor er det netop nu det helt rigtige tidspunkt at skifte til et navn, der kan rumme den vision, mener Anders Hermann Jensen:

- Vi træder ind i et nyt kapitel her hos Pantrii. Vores vision er helt klar, og vi har de rette personer i teamet til at gøre den til virkelighed. Derfor kommer der også til at ske en enorm udvikling i forhold til produktudvalget og hele brugeroplevelsen i løbet af det næste år, siger han.

Pantrii er en reference til det engelske ord "pantry", der betyder spisekammer. Det nye brand er udviklet i samarbejde med brandingbureauet Pearlfisher.

Handelsplatformen fik i 2020 lakridskongen Johan Bülow med i ejerkredsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078