23948sdkhjf

Kinesisk gennembrud for dansk honningproducent

Deltagelsen på en kinesisk private label-messe i december sidste år har kastet nye aftaler af sig for Jakobsens A/S.
Det var deltagelsen på en private label-messe i Shanghai, Kina, i december sidste år, som banede vejen for Jakobsens A/S gennembrud på det kinesiske marked.

- Deltagelsen i projektet resulterede i, at vi skulle sende vareprøver til Kina tre uger efter vi kom hjem og blot to måneder senere sendte vi vores første ordre. Her i juni måned er vi klar til at fremsende den første hele container med produkter og vi ser meget frem til at følge det fremtidige salg i Kina, siger adm. direktør Helle Reinevald.

Muligt at få en konkurrencemæssig fordel
Det vækker glæde hos Food from Denmark A/S, som arbejder med eksportfremstød af danske fødevarer, og derfor afviklede projektet.

Gennem Food from Denmark blev de danske producenter matchet med kinesiske importører og distributører, før de kom til Kina, og deltagelsen på messen gav mulighed for at holde individuelle møder på standen.

- Kina er den kommende økonomiske supermagt og der er ingen tvivl om det. Hvis de danske producenter skal have en konkurrencemæssig fordel i Kina, så er det nu de skal bearbejde det kinesiske marked og gøre deres produkter kendte overfor den voksende kinesiske middelklasse der efterspørger kvalitetsprodukter, udtaler Karsten Nielsen, salgsdirektør fra Food from Denmark A/S.

Han ser derfor frem til dette års projekt i Shanghai i december og opfordrer interesserede virksomheder til allerede nu at kontakte Food from Denmark for yderligere informationer.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126