23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kaffe og kiks sikrer Kraft Foods fremgang

Regnskabsårets andet kvartal blev en succes i Danmark, som ligger foran udviklingen i resten af Europa.

De danske forbrugere har taget vel imod Kraft Foods’ Tassimo-satsning, som er en brygggemaskine udviklet i samarbejde med Bosch.

Det siger Anders Kjekstad, der er Managing Director i Kraft Foods Danmark, oven på offentliggørelsen af selskabets regnskab for andet kvartal.

- I de nordiske lande og Danmark har vi en meget positiv udvikling og en vækst, som er bedre end Europa. Vi er især begejstrede for udviklingen i Chokolade og kiks. Tassimo fortsætter også med at gå meget godt i Danmark og hele Skandinavien.

Samlet set havde Kraft Foods en organisk vækst på 3,4 procent i forhold til andet kvartal 2011, mens overskuddet steg med 4 procent til $1.879 mio.

Koncernen fastholder på den baggrund forventningerne til regnskabsåret som helhed, hvilket betyder en organisk vækst på 5 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.127|instance-web01