23948sdkhjf

Kaffe og kiks sikrer Kraft Foods fremgang

Regnskabsårets andet kvartal blev en succes i Danmark, som ligger foran udviklingen i resten af Europa.
De danske forbrugere har taget vel imod Kraft Foods’ Tassimo-satsning, som er en brygggemaskine udviklet i samarbejde med Bosch.

Det siger Anders Kjekstad, der er Managing Director i Kraft Foods Danmark, oven på offentliggørelsen af selskabets regnskab for andet kvartal.

- I de nordiske lande og Danmark har vi en meget positiv udvikling og en vækst, som er bedre end Europa. Vi er især begejstrede for udviklingen i Chokolade og kiks. Tassimo fortsætter også med at gå meget godt i Danmark og hele Skandinavien.

Samlet set havde Kraft Foods en organisk vækst på 3,4 procent i forhold til andet kvartal 2011, mens overskuddet steg med 4 procent til $1.879 mio.

Koncernen fastholder på den baggrund forventningerne til regnskabsåret som helhed, hvilket betyder en organisk vækst på 5 procent.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093