Konferencen bringer flere interessenter på banen med forskellige bud på, hvordan udfordringen kan tages op og hvordan udviklingen vil være fremover.
Blandt talere kan nævnes Fødevarestyrelsen, som står bag et saltpartnerskab, der skal reducere forbruget hos fødevareproducenter, i foodservice sektoren og i private hjem.
Branchen er repræsenteret ved bl.a. Akzo Nobel salt, Jungbunzlauer, et schweizisk ingrediensfirma, som har udviklet produkter, der kan kompensere for et mindre saltindhold, Landbrug & Fødevarer samt Horesta, der er gået aktivt ind i saltpartnerskabet for at reducere saltindholdet i de måltider, der indtages uden for hjemmet.
Konferencen sætter fokus på forbrugets omfang og betydning, diskuterer alternativer til salttilsætning og indflydelsen på kvaliteten. Ligeledes vil blive gennemgået hvilke muligheder for mærkning, der er, og sidst, men ikke mindst, præsenteres et par forskningsprojekter for konkrete produktkategorier.
Det fulde program kan downloades på