23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Toms Guld Barre sælger markant mere efter relancering

I september blev Toms Guld Barre-brandet støvet af og relanceret.

Siden da har brandet oplevet fremgang på stort set alle måleparametre, skriver Mediet Markedsføring.

Salget har ellers været faldende det seneste år, men siden relanceringen i efteråret har 45 grams-udgaven haft en værdivækst på 170 procent sammenlignet med samme sidste år, viser tal fra Nielsen.

Tal fra analysehuset Kauza viser ovenikøbet, at brandet har løftet sin markedspenetration med 73 procent og købspræferencen med 14 procent.

- Vi har selv i flere år haft faldende udvikling, men nu oplever vi stigning og vækst, så vi har vendt en kedelig tendens. Forbrugerne har virkelig reageret positivt på, at vi har ændret produktet, siger Sabine Wahl, der er Marketing Manager ved Toms, til mediet.

Relanceringen har blandt andet omfattet en større reklamekampagne og en genoplivning af den oprindelige indpakning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109