23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Food Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dette er det mest tillidsvækkende fødevarebrand i Danmark

På baggrund af svar fra danske forbrugere er Lurpak blevet kåret til Danmarks mest tillidsvækkende fødevarebrand.

Det viser en analyse lavet på baggrund af tillids-analyseværktøjet TrustTracker, skriver Mediet Markedsføring.

Blandt de 50 største fødevarebrands i Danmark, skiller Lurpak sig især ud på "kompetencer" - med andre ord kvalitet og pris på produktet - lyder det ifølge mediet.

Forbrugerne opfatter endvidere Lurpak som et brand, der viser åbenhed og omsorg over for omverdenen.

- Dette gør, at Lurpak formår at være et allemandsbrand. Det formår at få alle med, da de har høj tillid blandt alle fødevare-livsstils segmenter; foodies, conservatives, adventurous, moderates og uninvolved. Det samme gælder alder, siger Benjamin Heco, der står bag TrustTracker i Danmark, til Mediet Markedsføring.

Lurpak har ifølge undersøgelsen 20 procent større tillid hos forbrugerne end den nærmeste konkurrent – og 40 procent mere tillid end gennemsnittet blandt de 50 største fødevarebrands i Danmark.

Lurpak-brandet er en del af Arla. 

Lurpak blev oprindeligt stiftet under navnet Lurmærket i 1901 og skiftede i 1957 navn til Lurpak.

Det sælges i dag i mere end 95 lande.

Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125